Vappuajot
Julkaistu: 22.04.2022 21.35

Vappuajot

RaKe järjestää 30.4. - 1.5. Vappuajot Rajamäellä, maastossa ja maantiellä.

Kuntoajo tapahtuu ryhmissä oppaiden johdolla.

Lähtö tapahtuu klo 12 Kehityksen Majalta. Osoite on Kiljavantie 231, Rajamäki. Majalla on vessat käytössä, vaatteidenvaihtomahdollisuus ja urheilujuomaa tarjolla.

Seuralta on mahdollista lainata maastopyörää, jos haluaa lähteä kokeilemaan lajia opastetulle lenkille.

Opastettu kuntoajo maksaa 5 euroa maastolenkki ja 10 euroa maantielenkki , sisältäen munkin, siman ja matkaseuran. Omat eväät lenkille mukaan. Maksu mobilepayllä numeroon 52365 (tosite/kuvakaappaus maksusta mtb@rajamaenkehitys.net) tai käteisellä paikanpäällä. Seuran jäsenille maksu vapaaehtoinen.

Tervetuloa vappulenkille!

Ryhmäjaot lauantaina 30.4.2022:

2. Maastoryhmä mitään reittejä kaihtamatta, matkaataittavalla vauhdilla. Ajoaika noin 4-5 tuntia. Vetäjänä Matti Tikkanen ja Tero Koistinen.

3. Junioreiden vappukimara kaikenlaisessa maastossa. Ajoaika noin 4 tuntia. Alaikäraja 10 v. Ohjaajana Eemeli Liukkonen ja Mikko Simola

4. Maastoryhmä ajaa maastossa noin neljä tuntia, vähän rauhallisemmalla vauhdilla kuin ryhmä 2. Oppaina Hanna Hernetkoski ja Annika Eskelinen

5. 80 kilometrin maantieryhmä on tasavauhtinen vetoryhmä n. 28 km/h keskinopeudella. Ryhmässä on mukana Suomea Rion olympialaisissa edustanut Lotta Henttala. Mm-pronssia ja seitsemän peräkkäistä maantiepyöräilyn Suomen mestaruutta voittaneelta Lotalta saat matkan aikana kysyessäsi parhaat pyöräilyvinkit!

6. 100 kilometrin maantieryhmä on vauhdikkaampi.

100 kilometrin ryhmässä on mukana Suomea Los Angelesin ja Atlantan olympialaisissa edustanut Kari Myyryläinen. Mm. Tour de l'Avenirin ammattilaisurallaan voittanut ja MM-kilpailuissa yhdeksänneksi sijoittunut Kari Myyryläinen toimii nykyään Porvoon Akilleksen joukkueenjohtajana ja kilpailee edelleen myös itse.

Kuvassa Kari Atlantan olympialaisissa vuonna 1996 takanaan Ranskan ympäriajon voittanut tanskalainen Bjarne Riis.

Mantiereitit ovat rauhallisia maalaisteitä. Osalla teistä on keväällä vielä kuoppia.

Ryhmien edessä on kevyt liikenteenohjaus ja perässä huoltoauto.

Ryhmät sunnuntaina 1.5.2022:

1. Maastopyöräilijöiden minisarja, noin 5-6-vuotiaat polkijat. Ajoaika nelisen tuntia evästaukoja unohtamatta.

2. Noin 7-8-vuotiaat kuskit, Ajoaika nelisen tuntia.

3. Noin 9-vuotiaat ja vanhemmat polkijat. Ajoaika noin 4-5 tuntia.

Ilmoittautumiset ennakkoon tai tapahtuma-aamuna paikanpäällä.

Maastopyörän lainaamiseksi ole ajoissa yhteydessä Annika p. 0405612180 tai mtb@rajamaenkehitys.net