Rajamäen Kehitys ry, eli RaKe, on perustettu 1924 ja on yksi suurimmista ja vanhimmista Nurmijärvellä toimivista urheiluseuroista. RaKe on yleisseura ja vahvuutenamme on monipuolisuus. Seurassa toimii tällä hetkellä neljä aktiivista jaostoa: Hiihto ja Pyöräily, Jalkapallo , Kuntourheilu ja Uinti. Meitä rakelaisia on yli 600. Olemme urheiluseura, joka arvostaa ja kokoaa monipuoliseen toimintaan eri-ikäisiä ihmisiä harrastamaan ja kehittymään liikuntaharrastuksien parissa iloisella mielellä.

RaKen toiminta-ajatus on tarjota Nurmijärvellä monipuolista, iloista harrastus- ja kilpailutoimintaa kaikenikäisille helposti ja kohtuuhintaisesti.

- Arvot -

Liikuntaa kaikille -RaKessa kaikki saavat harrastavat omalla tasollaan ja monipuolisesti

Iloisuus - RaKessa harrastaminen ja toimiminen on kivaa sekä muistamme antaa kiitosta!

Yhteisöllisyys - teemme asiat yhdessä ja otamme kaikki mukaan

Edullisuus - toimintamme on kohtuuhintaista

Seurassa on suunnistettu, jalkapalloiltu sekä tehty paljon muuta. Koska vuosia on kertynyt, niin toimintaakin on ollut valtavan paljon: kioskitoimintaa, tanssilavan omistusta ja sen toiminnan pyörittämistä, arpajaisia, patikkatapahtumia, 4-lammen juoksuja sekä hiihtomajan ylläpitoa.

Nykyisin Rajamäen Kehitys ry eli RaKe toimii samassa hengessä kuin lähes sata vuotta on toimittu. Olemme paikallinen liikuttaja kaikenikäisille. RaKe tarjoaa mahdollisuuden harrastaa montaa eri lajia. Meitä on satoja RaKelaisia. Me olemme yleisseura ja kaikkeen toimintaan voi helposti tulla mukaan. Olisi hienoa saada sinutkin mukaan satavuotiseen ihmisten ketjuun ja meidän seuramme toimintaan mukaan liikkumaan sekä hyvän mielen ja kunnon pariin.

Meillä on Rajamäellä loistavat olosuhteet harrastaa. Kesäisin isot ja hyvin hoidetut nurmikentät ovat kaikkien käytössä ja niiltä löytyy aina tilaa, talvella hiihtoreitit ovat loistokunnossa. Monipuolinen uimahalli, jossa voi opetella uinnin alkeita tai hioa tekniikkaa. Ilman kunnan loistavia ulkoilureittejä ja fantastisia jalkapallokenttiä olisi tekeminen paljon haastavampaa.

Harrastamisen tulee olla mukavaa ja totta kai siinä tulee olla tekemisen meininki. Jotkut haluavat harrastaa viisi kertaa viikossa, kun taas toisille riittää vähäisempikin määrä. Joku haluaa olla jatkuvasti kilpailemassa ja pelaamassa, kun taas toinen ei juurikaan halua kilpailla. Se asuuko Rajamäellä, Klaukkalassa tai Vihdissä, tai pelaako edustusjoukkueessa/akatemiassa ei ole tärkeää vaan se, että meidän lapsilla ja nuorilla on terve harrastus, jossa jokainen pääsee mukaan ja saa onnistumisen iloa sekä tuntee kuuluvansa johonkin. Tämän ei tarvitse maksaa nyt eikä vuoden päästäkään yhtään sen enempää. Jotta RaKessakin toiminta pyörii, tällöin tarvitaan aikuisia yhtälailla kuin lapsia ja nuoria. Aikuisten rooli voi olla kannustaja, joukkueenjohtaja, valmentaja, huoltaja tai sitten vain osallistuu muuten toimintaan. Tekemiseen kyllä opastetaan.

Haluamme toivottaa kaikki tervetulleiksi toimintaan mukaan!